loading...
ایستادگی تا آخر خط...
محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

ای خون اصیلت به شتک ها ز غدیران

                                                                     افشانده شرف ها به بلندای دلیران

جاری شده از کرب و بلا آمده وآنگاه

                                                                      آ میخته با خون سیاووش در ایران    

تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر

                                                                    ترکید بر آیینه خورشید ضمیران

ای جوهر سرداری سرهای بریده

                                                                    وی اصل نمیرندگی نسل نمیران

خرگاه تو می سوخت در اندیشه تاریخ

                                                                     هر بار که آتش زده شد بیشه شیران

آن شب چه شبی بود که دیدند کواکب

                                                                    نظم تو پراکنده و اردوی تو ویران؟

و آن روز که با بیرقی از یک سر بی تن

                                                                     تا شام شدی قافله سالار اسیران

تا باغ شقایق بشوند و بشکوفند

                                                                   باید که ز خون تو بنوشند کویران

تا اندکی از حق سخن را بگزارند

                                                                   باید که به خونت بنگارند دبیران

حد تو رثا نیست عزای تو حماسه ست

                                                                   ای کاسته شان تو از این معرکه گیران



                             <<حسین منزوی>>

محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

زیاد به مردم سخت گرفته بود حاکم کوفه بود خیر سرش 

مردم اذیت میشدند

فکر میکردند که اگر امام بیایداز این فلاکت نجات پیدا میکنند

به همین خاطر به امام حسین علیه السلام چه نامه ها که ننوشتند

ولی ای دریغ که این مردم همان مردم زمان پدرش علی هستند ، همان مردم زمان برادرش حسن بن علی هستند که برای چند سکه ناقابل امام زمان خودشونو فروختن ....

امام حسین مسلم بن عقیل را  فرستاد که سفیرش باشد بگذریم...

مردم با مسلم همصدا شدند رفتند دارالاماره را محاصره کردند که یکدفعه

صدایی بلند شد ((ای مردم سپاه شام به سوی شما می آید اگر نروید شما را قتل عام میککند گیسوان زن هایتان را میکشد از آنها پستان میبرد ولی اگر بروید سکه های زرق و برق دار طلا در انتظار  شما هستند ))

به یک روز نکشید که همه پشت سفیر امام حسین را خالی کردند 

امام حسین علیه السلام در یکی از خطبه های بزرگ خود چه زیبا وصف حال این مردم را به رخشان کشید:

«الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاءقَلَّ الدَیّانون»


مردم بنده و بردهء دنیا و جلوه های فریبنده ء آن هستند و دین لقلقه زبانشان است ، تا جایی که گذران زندگی آنها پا برجا باشد ، دین را نگهداری می کنند و زمانی که به بلا آزموده شوند ، دین داران قلیل اند.

ودر همینجا هم بود که جمله ی معروف" انی لا اری الموت الاالسعادة "را فرمودند

خدا کند که ما برای امام زمان خود اینگونه نباشیم...

محمدصادق علی بخشی بازدید : 1 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

غنای حادثه عاشورا:

هیچ قضیه ای در تاریخ مثلا مربوط به قرن سیزده و چهارده مانند حادثه عاشورا تاریخ معتبر ندارد .

معتبر ترین مورخین اسلامی قضایا را باسند و دلایل محکم بیان میکنند و اینها با هم تطابق دارد .

یکی از دلایلی که سبب شد متن این حادثه محفوظ بماند خطبه های زیادی است که قبل ، در حین  و بعد از حادثه   حضرت اباعبدالله علیه السلام ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها و دیگر اصحاب امام حسین علیه السلام خواندند در آن زمان خطبه حکم اعلامیه در این عصر راداشت همینطوری که در این زمان اعلامیه رسمی مخصوصا در جنگ ها بهترین چیز است.

در این حادثه سوال و جواب های زیادی صورت گرفته است ، نامه های زیادی بین افراد مختلف و حضرت امام حسین علیه السلام رد و بدل شده است و همچنین نامه هایی که بین دشمنان رد و بدل شده است .

اینها دلایلی محکمی است که متن اینها هم در تاریخ موجود است.

محمدصادق علی بخشی بازدید : 2 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

یک نمونه تحریف در حادثه عاشورا حضور حضرت لیلا در کربلا میباشد .

البته که جناب علی اکبر مادری به نام لیلا داشته اند ولی هیچ کجای تاریخ گفته نشده که حضرت لیلا در کربلا حضور داشته اند.

ولی مشاهده میشود چقدر روضه ها درباره لیلا در کربلا گفته شده  گفته اند که جناب علی اکبر وقتی به میدان رفتند حضرت سیدالشهدا به خیمه ی لیلا رفته اند و گفته اند موهایت را پریشان کن و در حق فرزندت دعا کن شاید خدا آنرا به ما برگرداند...

اصلا لیلایی در کربلا وجود نداشته که بخواهد حتی این کار را که خلاف جهت تفکرات و حماسه حسین بن علی است را انجام دهد .

این منطق منطق حسین حسین بن علی نیست منطق حسین منطق ایثار است منطق جانبازی است .

مورخین در تمام کتب معتبر تاریخی نوشته اند که هر کس از امام اجازه خواست اگر میشد حضرت عذری برایش ذکر میکرد ولی وقتی جناب علی اکبر اجازه خواست "فاستاذن اباه فاذن له" یعنی تا اجازه خواست گفت برو.

 منطق ایثار و شرف و جوانمردی حسین بن علی که بدون هیچ عذرو بهانه ای فرزند ارشد خود را روانه میدان میکند و البته این را بگویم هیچ پدری حاضر نیست که فرزند خود را اربا اربا ببیند ولی حضرت سیدالشهدا این کار را کرد تا اسلام زنده بماند  حالا شما مقایسه کنید این منطق جابازی حسین بن علی علیه السلام  را با این چرندو چرت و پرت ها که در می آورند این شاعران شاید از خدا بی خبر.

آدم از این شعر ها خنده اش میگیرد

((((خیز ای بابا از این صحرا رویم * نک به سوی خیمه لیلا رویم // این بیابان جای خواب ناز نیست * ایمن از صیاد و تیرانداز نیست // تو سفر کردی و آسودی زغم * من در این دنیا گرفتار الم)))))


محمدصادق علی بخشی بازدید : 1 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

تلنگری به مداحان :

اگر یک مداح قبل از رفتن به منبر و شروع روضه مطالعه زیاد داشته باشد و البته این مطالعه از کتب معتبر باشد ، حتی اگر مطالب تکراری باشند بازهم همان شور در مجلس حاکم میشود .

چرا ما میخواهیم عوض کنیم این واقعه را ، حسین را همان حسین به مردم نشان دهید علی اکبر را همان علی اکبر به مردم نشان دهید ، نه آن علی اکبری که خودتان میخواهید نه آن حسینی که خودتان میخواهید ، حادثه عظیم عاشورا ر ا همان حادثه نشان دهید منطق امام حسین علیه السلام را همان منطق نشان دهید نه منطق ساخته ی ذهن خودتان .

منطق حسین منطق فرار نیست ، منطق حسین منطق از زیر بار مسولیت شانه خالی کردن نیست، منطق حسین منطق نجات بشریت است منطق حسین  راه و روش آزادگی و مردانگی است   

اینها را همانگونه به مردم بفهمانید که بوده اند (نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم)


آن مرد بی همتا                  در قلب این صحرا  

                        نهضت کند بر پا                            

محمدصادق علی بخشی بازدید : 5 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

تشویش... فکر... دغدغه...! ما بی قراریم

                                                             کافیست هجران بیش از این طاقت نداریم   

در حسرت یک صبح زیباییم، اما

                                                             تلخ غروب جمعه ها را می شماریم

ما خسته ایم از تنگ دستیهای این فصل

                                                              چشم انتظار رونق سبز بهاریم              

ای رودساز باتلاق بی مروت!

                                                              یک دست بیرون مانده یعنی اینکه داریم...             

سر می دهیم آواز بلعیده شدن را

                                                              یعنی که دستان تو را امیدواریم                   

زرد است شعر سست من می دانم اما

                                                               یک مصرع سرسبز آمد کرد یاریم        

زیباتر از ما گفت سلمان حال ما را:

                                                             « ما بی تو تا دنیاست دنیایی نداریم »

                                                                                  مسعود سام

محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

تحریف های زیادی بر امام حسین (ع)  ونهضت بزرگ ایشان وارد شده است که این تحریفها بسیار بزرگ بوده به طوری که در حال حاضر تا میگوئیم امام حسین همه به یاد گریه ، عزا ، شیوٍن و... می افتند .

همانطور که در مطلب قبلی گفتم حادثه عاشورا دارای دو بعد است سفیدونورانیکه حماسه حسین بن علی علیه السلام را نشان میدهد و بعد تاریک و ظلمانی که جنایات یزیدبن معاویه را نشان میدهد. متاسفانه به دلیل همین تحریف ها مردم ما بشتر به صفحه تاریک و ظلمانی حادثه عاشورا نگاه میکنند ،نه اینکه بگوییم گریه و رثا برای امام حسین علیه السلام بد است اتفاقا تمام اهل بیت هم بر موضوع گریه بر امام حسین علیه السلام تاکید فراوان داشته اند که حتی امام صادق علیه السلام خودشان در منزل خودشان مجلس روضه به پا میکردند پس گریه برای امام حسین علیه السلام و مصیبت وارده به ایشان و خانواده محترمشان  خوب است ولی این گریه جایی تاثیرگزار است ،جایی درس آموز است که همراه با آن وبیشتر حتی از حماسه و از کار بزرگ امام حسین علیه السلام صحبت شود تا از مصیبت های ایشان اینجاست که ما میتوانیم درس زندگی ، درس شرف ، درس آزادگی را از حسین بن علی علیه السلام بگیریم ولا غیر...

و به  قول زنده یا حسین منزوی:

حدّ تو رثا نیست عزای تو حماسه است

           ای کاسته شان تو از ایم معرکه گیران

محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

کربلا از جهات مختلفی دارای دو صفحه است یکی سیاه و ظلمانی ویکی زیبا و نورانی که در هر دو صفحه قهرمانانی وجود دارد.

در صفحه ی ظلمانی و سیاه آن میتوانیم جنایاتی را ببینیم که در مشرق زمین سابقه نداشته است و جنایاتی صورت گرفته که بی نظیر است در این صفحه قهرمانان جنایت ابن زیاد ها هستند ، یزیدها هستند ، عمرسعد ها هستند .

در این صفحه اینقدر مصیبت است اینقدر رثا است اینقدر مرصیه است که در نوشته جای نمیگیرد .

ولی آیا تاریخ کربلا آیا حرکت بزرگ امام حسین همین است . فقط گریه فقط مرصیه فقط زجر یا امام حسین با حرکت بزرگ خویش چیز بزرگ تری را هم به ما نشان دادند؟

این همان صفحه ی نورانی است این صفحه هم قهرمانانی دارد که جان خود را آبروی خود را طفل شیر خوار خود را نه برای خودشان نه برای قیبله خودشان و نه حتی برای جامعه عرب بلکه برای بشریت از دست دادند قهرمانانی که بعد از گذشت 1400 سال هنوز هم اسمشان بر سر زبان هاست. 

قهرمانان این صفحه طفل 6ماهه است جوان 13 ساله است فرزندان رسول خدا است و این صفحه همان صفحه ای است که بشریت به آن افتخار میکند .

چرا فقط از روضه ها صبحت کنیم بیایید از حماسه های حسین ابن علی هم سخنی بگوییم ، چرا فقط گریه کنیم بیایید بفهمیم که حسین بن علی برای چه همه چیزش را از دست داد .

فقط به صحه سیاهش نگاه نکنیم به افتخاراتش هم افتخار کنیم و از آن درس بگیریم... 

 

برگرفته از کتاب حماسه حسینی (استاد شهید مطهری)

محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

شمر بن فرط ضیابی کلابی معروف به شمربن ذی‌الجوشن یکی از فرماندهان سپاه امیرالمؤمنین علی (ع) در جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت و جانباز شد ولی با گذشت زمان در لشکر خوارج قرار گرفت و در واقعه عاشورا در لشکر عبیدالله بن زیاد سر بهترین مخلوق خدا را از پیکر مبارکش جدا نمود.
شمری که تا مرز بهشت رفت اینک جایگاهی در جهنم دارد که هرکسی در آن جایگاه پست قرار نمی گیرد و تنها دلیل آن هم بی بصیرتی شمر و نشناختن امام زمان خود بود زیرا که شمر مادیات دنیا را به لذت های آخرت فروخت.

 

امروز هم در کشور ما هستند افرادی که روزی ادعای اطاعت از رهبری داشته اند اما امروز مدعی پست و مقامهستند و خون مردم را میمکند تا بر اندوخته هایشان افزوده شود. در حوادث سال 88 خوب دیدیم عده ای چگونه چهره واقعی خود را به نمایش همگان گذاشتند و هنوز هم بر طبل بی بصیرتی خود می کوبند. کشور ما از ابتدای انقلاب شمر های زیادی را به خود دیده است ولی اگر از واقعه عاشورا و درس بصیرت را می آموختند هرگز تن به این خیانت نمی دادند....

محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

بریربن خضیر همدانی

بریر مردی زاهد و عابد بود و او را سید القراء مینامیدند {منتهی الآمال 1/434} ودر شمار تابعین اندیشمند و مجتهدین و متعبدین است و از شیوخ و بزرگان قاریان قرآن و پیروان و شعیان علی علیه السلام و از خاندان با اصالت کوفه و کتابی دارد باعنوان (القضایا والاحکام ) که نزد شیعه از اصول معتبره است و از امیر المومنین و حسن علیهما السلام روایت میکند {سفینة البحار1/226}

مورخین گفته اند وقتی خبر حرکت امام حسین به بریر رسید . وی از کوفه به جانب مکه حرکت کرد تا با امام همراهی نمایدو با امام به کربلا آمد و شهید شد .{انصار الحسین/121}

در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری درباره این حضرت درج کرده ام.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 58
  • بازدید کلی : 240