loading...
ایستادگی تا آخر خط...
محمدصادق علی بخشی بازدید : 2 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

 

 

خطر تحریف 

ما تحریف را شناختیم ، عوامل آنرا هم خوب شناختیم حالا به چه دردی میخورد .

اصلا تحریف شود مگر چه میشود ؟

خطر تحریف فوق العاده زیا است ضربت خطر تحریف از ضربت جنگ مستقیم کاری تر است .

مثلا اگر در یک کتاب خصوصا اگر مذهبی هم باشد بیایند تحریف ایجاد کنند معارف برعکس میشود اگر کتاب ، کتاب هدایت باشد تبدیل به کتاب ضلالت میشود و اگر حادثه ،حادثه انسان ساز باشد ، هدف انسان ساز باشد تحریف که ایجاد شد دیگر انسان خراب کن است.

هرچیزی آفتی متناسب با خودش را دارد مثلا آفت مزارع ملخها و حشرات زیان آور هستند و... ودین هم یک همچنین حالتی دارد پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وصلم میفرمایند :(( آفة الدین ثلاثة: فقیه فاجر،امام جائر،مجتهد جاهل))

((سه چیز آفت دین است : اول دانشمند بدعمل، دوم پیشوای ستمکارو سومین آنها آدم مقدس نادان )).

همانطور که مزارع را ملخها از بین میبرند دین را هم این سه کس خراب میکنند دین را که آفت مزرعه نمیتواند خراب کند . ملخ که نمیتواند دین را بخورد . 

یک مثال :

تحریفاتی که بر امام و پیشوایمان حضرت علی علیه السلام روا داشتند چقدر است . بعضی از مردم حضرت را فقط و فقط یک پهلوان میدانند که کار های بزرگ با جسم خود انجام داده است علی را کننده درب خیبر میدانند و بعضی ها شاید از روی غرض عکس هایی از علی علیه السلام می آورند که یک قیافه عجیبی دارد کلّه ی کچل ، شکم بزرگ و این مسائل که شرم آور است کسی که عابد بوده ، کسی که عادل بوده حتما یک چهره نورانی داشته است .

میگویند اینها را از موزه های پاریس و.. آورده اند در پاسخ باید بگوییم : این اروپایی هاکه الآن در تمدن پیشرفت کرده اند طبق تاریخ درنده ترین انسانها بوده  و فکر همچین کاری را هم درسر نداشته .

 حالا یک کسی که پیشوا بوده شخصیتش تحریف شده باشد و مردم طبق همان تحریف پیروی کنند چه آسیبی به جامعه وارد می آیدو خدا به داد آن جامعه برسد.

محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

 


در حماسه ای که امام حسین علیه السلام به وجود آورد آن کسی که بیش از همه نور حسین علیه السلام بر او تابید حضرت زینب سلام الله علیها بود .

حضرت زینب فرزند علیست در دستان فاطمه پرورش یافته سنگین ترین غمها را کشیده ، در سخت ترین شرایط او بوده که بقیه را تصلی میداده ولی با این حال زینبی که قبل از عاشورا بود و زینب بعد از عاشورا کاملا متفاوت است .
حضرت زینب در قبل از عاشورا حتی چندین بار نمیتواند جلویگریه خویش را بگیرد اما همین زینب بعد از عاشورا زینبی است با روحیه ی قوی با روحیه ای حماسی که بزرگترین شخصیت ها نمیتوانند از پس او بربیایند .
وقتی کاروان اسرا را به شام بردند هرکه این تاج و تخت یزید را میدید زبانش بند میرفت ولی زینبی که همه چیزش را از او گرفته اند بجز روح متعالی اش ، بجز شخصیت بلند و حسینی اش  وقتی وارد قصر یزیدی میشود که در فصاحت و بلاغت شهره است با سخنان کوبنده خود یزید را لال و سر افکنده میکند .
حضرت زینب سلام الله به یزید فرمودند : ((اظننت یا یزید حیث اخذت علینا اقطار الارض وافاق السماء فاصبحنا نساق کما تساق الاساری ان بنا علی الله هوانا وبک علیه کرامة؟))
تو خیال میکنی حالا که ما را اسیر کردی و تمام اقطار زمین را بر ما گرفته ای و ما در مشت نوکرهای تو هستیم موهبت خداوند است برتو؟ به خدا قسم تو در نظر من بسیار حقیروپست هستی و یک ذره برای تو شخصیت قائل نیستم.
اینها همه اثر حماسه حسین بن علی است که پرتو آن بر زینب کبری تابیده است.

محمدصادق علی بخشی بازدید : 2 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

 



حضرت امام حسین علیه السلام در سخت ترین شرایط به میدان رفتند در عصر عاشورا در این هنگام دیگر هیچ اصحابی برای ایشان باقی نمانده است فکرش رابکنید یک مرد که تشنه و گرسنه است به صورتی که وقتی به آسمان تماشا میکند آسمان را تیره و تار میبیند  ، بدن تک تک اصحابش را خودش به خیمه شهدا رسانده است ، خانواده اش را خودش تسلی داده است ،  اینهمه این جمعیت نادان را پند داده ، شما تاریخ را بخوانید در روز عاشورا امام حسین علیه السلام چقدر خطبه خواندند  . با این همه ایشان در عاشورا وارد میدان میشوند  دشمن خیال کرد میتواند در چنین شرایطی با حسین  پسر علی مبارزه کنند هرکه جلو آمد لحظه ای مهلتش نداد و به ضربتی به درک واصلش کرد که صدای عمر سعد بلند شد :((خدا مرگتان بدهد شما برای مبارزه با چه کسی رفته اید ""هذا ابن قتال العرب"""این پسر کشنده عرب است پسر علی است "" والله لنفس ابیه بین جنبیه """ به خدا روح پدرش در کالبد این پسر است به جنگ با او نروید . 

این ها همه نشان میدهد که از لحاظ قدرت و شمشیر نتوانستند در مقابل حسین بن علی علیه السلام تاب بیاورند .

نه تنها در مقابل شمیشر اباعبدالله تاب نیاوردند بلکه مقابل منطق حسین هم تاب نیاوردند در خطابه هایی که حضرت داشتند دل دشمن به لرزه درآمد این خطابه ها بسیار عجیب هستند که همه مورخین اعتراف کردند که بی نظیر هستند  و هرکسی نمیتواند اینگونه سخن بگوید مگر روحش به اوج برسد مگر اینکه روحش به اهتزاز درامده باشد .
پس امام حسین از لحاظ منطق هم پیروز قضیه شد.

این همه اهل بیت و معصومین سفارش به زنده نگه داشتن یاد حسین کردند برای چه بود ؟ فقط برای گریه ؟ فقط برای عزا ؟   اینها همه درست است و از آن مهم تر این است که آیا حسین علیه اسلام مقابل این همه درد سربلند بیرون آمد یا نه.
والسلام علی من اتبع الهدی
محمدصادق علی بخشی بازدید : 4 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

 



امویان کاری با مردم کردند که شخصیت اسلامی مسلین منهدم شد به کلی.

مردم کوفه دعوت کردند از حضرت حسین علیه السلام که بیا و کوفه در آن زمان مرکز ارتش مسلمین بود  و اگر حضرت امام حسین علیه السلام دعوت را قبول نمیکرد امروزه مورد ملامت قرار میگرفت که مرکز ارتش اسلام  دوازده هزار نامه بر ای تو فرستادو از تو حمایت کرد و تو نرفتی ای حسین .
ولی امام حسین روحی فداک رفت و همه فرار کردند چرا؟ چون زیاد بن ابیه زهر چشم مردم را در سال های حکومت خود در کوفه گرفته بود و جنایات بسیار داشته بود .و به همین دلیل کوفیان شخصیت خود را به کلی از دست  داده بودند ولذا تا شنیدند که پسر زیاد بن ابیه آمده زن دست شوهر ، خواهر دست برادر ، مادر دست فرزند را گرفته فرار کردند چراکه امویها شخصیت مسلمین را له و لگد مال کرده بودند.
ولی همین کوفه پس از مدت سه سال انقلاب کرد و سه هزار نفر تواب از آن درآمد و توبه کردند و قتله کربلا را همان ها کشتند و اینها را همه حسین بن علی علیه السلام کرد چون ایده آلها و شخصیت این مردم را گرفته بودند  به آنها شخصیت بخشید ایده آل های آنها را زنده کرد .
پس شخصیت اسلامی مردم همگی مدیون حسین بن علی علیه السلام است . 

محمدصادق علی بخشی بازدید : 1 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

 

حضرت امام حسین علیه السلام چندین جا دلیل قیام خودرا به صورت کلامی بیان فرموده اند و حتی اگر ایشان دلیل قیام سرخ خود را نمیگفتند ما حق اینرا داشتیم که از خودمان بگوییم.

حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند :(( انی ما خرجت اشرا ولا بطرا ولامفسدا و لا ظالما انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی))

حضرت سیدالشهدا به صورت واضح و روشن دلیل این قیام را هیچ چیز بجز امربه معروف و نهی از منکر نمیدانند . ایشان میفرمایند جامعه و امتی که جدم حضرت رسول الله برای آن اینهمه زحمت کشیدند به فساد روی آورده اند و من برای اصلاح این امت قیام کردم .قیام کردم برای اصلاح .

ایشان میفرمایند :(( ارید ان آمربالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیرة جدی و ابی))

هدف فقط امر به معروف و نهی از منکر است .

و هچنین در کمال وضوح چنین فرمودند :(( الا ترون  ان الحق لا یعمل به وان الباطل لا یتناهی عنه لیرغب المومن فی لقاءالله محقّا))

پس به صراحت هدف قیام را مشخص کردند ((امربه معروف و نهی از منکر))

محمدصادق علی بخشی بازدید : 1 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

حسین علیه السلام  ماهیت قیام خود را  مشخص نموده است (امر به معروف و نهی از منکر) قیام کرده تا امة جدش را که به فساد کشیده شده اند اصلاح کنند در اینجاست که ما دو تحریف میبینیم :
اولین تحریف این است که نمیدانم از روی دانایی و یا از روی نادانی آنرا وارد نموده اند که حرف مسیحی ها هم هست میگویند : حسین کشته شد تا کفاره گناهان ما را بپردازد این همان حرف مسیحی هاست که روز کشته شدن مسیح را هم جشن میگیرند که مسیح کشته شد به صلیب کشیده شد تا کفاره گناهان مارا بپردازد پس العیاذ بالله حسین بن علی برای پرداخت کفاره گناهان ما یک شرکت بیمه بخشش گناه تاسیس کرده که گناهان ما را بیامرزد  و در عوض از ما چه میخواهد ؟ اشگ ومیگوید شما هرکه میخواهید باشید ابن زیاد ، عمر ، زنا کار ، مشروب خور که من گناهان شمارا ببخشم .
یک ابن زیاد کم شماهم رویش بد باشید تا من گناهان شما راببخشم . این یک تحریف بسیار بسیار ظالمانه است .

دومین تحریف این است که گفتند میدانید چرا حسین بن علی کشته شد؟ چون یک دستور خصوصی فقط برای او بود و به او گفتند تو برو و خودت را به کشتن بده که بسیار آشکار است که اگر یک دستور  خصوصی برای یک نفر باشد ماهیت این نهضت بودن را از بین برده ایم و دوم اینکه مکتب عملی اسلا م را زیر سوال برده ایم و سوما اگر این نهضت از مکتب بودن خارج شود دیگر قابل پیروی نیست در صورتی که خود امام حسین علیه السلام میفرمایند من برای یک میئله عمومی قیام کردم (امربه معروف و نهی از منکر) .

محمدصادق علی بخشی بازدید : 2 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

ادامه بحث:
 به هنگامی که حضرت عباس علیه السلام درحال برگشتن بود مسیر برگشت را از یک مسیر دیگر انتخاب کردند نه همان مسیری که از آن به سمت شریعه رفته بودند زیرا حالا عباس یک امانت ،یک هدیه گرانبها برای کودکان دارد که مبادا تیری به مشک بخورد و آبرویش روی زمین بریزد . در همین مرتبه بود که رجز ابوالفضل عوش شد 
والله ان قطعتموا یمینی     انی احامی ابدا عن دینی
وعن امامصادق   القین      نجل النبی الطاهر المین

به خدا اگر دست راست مرا هم قطع کنید . من دست از دامن حسین علیه السلام برنمیدارم .
طولی نکشید که رجز عوض شد :
یا نفس لا تخش من الکفار    وابشری برحمة الجبار 
مع النبی السیدالمختار        قدقطعوا ببغیهم یساری

با این رجز فهماند که دست چپ اوهم قطع شده است و مشک را گرفت و خود را روی مشک انداخت .

محمدصادق علی بخشی بازدید : 1 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)
ashoora2 300x210 برنامه های روز عاشورای هیئت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها


اولین شرط تقدس یک نهضت این است که آن نهضت شخصی و فردی نباشد ، یعنی شخصی که این نهضت را به پا کرده هدفش خودش نباشد .
نهضت حضرت سیدالشهدا برای خودش بود ؟      برای خانواده اش چطور؟          برای قبیله اش نهضت کرد ؟         برای کشور خودش ؟    برای مشرق زمین ؟   
حضرت امام حسین علیه السلام نهضت کرد برای بشریت  برای انسانیت چطور است که الآن همه میگوییم ((حسین منا و نحن من حسین))؟ برای همین است.
پس نهضت حسین بن علی علیه السلام اولین شرط مقدس بودن را دارد.

شرط دوم برای تقدس یک نهضت این است که آن نهضت با بینش و درک قوی و یک بصیرت نافذ همراه باشد یعنی یک وقت مردمی در جهل اند و از  جامعه ی خود بی خبرند یک فرد بصیر درد مردم را از خودشان بهتر میداند و در وقتی که هیچ کس هیچی نمیفهمد به مداوای این درد میپردازد .
امروزه ما درست میفهمیم حکومت یزید چه کرد ؟   حکومت امویان چه کردند . ولی نودونه درصد مردم آن زمان نمیدانستند و بعد از این که حسین بن علی علیه السلام کشته شد تازه فهمیدند چه شده به طوری که حتی خود یزیدبن معاویه لعنة الله هم ابراز پشیمانی کردند.
و از اینجاست که میفهمیم قیام حسین علیه السلام قیامی با بصیرت بوده است.

شرط سوم مقدس بودن یک نهضت این است که در تاریکی مطلق مانند یک خورشید بدرخشد .
درآن زمان امویان چنان خفقانی ایجاد کرده بودند که هرکه حرف از عدالت و جوانمردی میگفت به سرعت سرش را زیر آب میکردند هرکه میخواست از علی بن ابی طالب علیه السلام صحبت کند باید میرفت در پستو هاو در هارا قفل میکرد که کسی نفهمد .خلیفه مملکت به صورتی علنی گناه های بزرگ مانند شرب خمر و زنا و... میکرد و کسی جرأت اعتراض نداشت و به طور کلی جامعه داشت در باتلاق  عظیم فرو میرفت در یک تاریکی مطلق بود که خون حسین بن علی علیه السلام همه جارا روشن کرد نهضت حسین بن علی علیه السلام دست جامعه را گرفت و از باتلاق بیرون کشید .
و این هم سومین دلیل برای مقدس بودن نهضت حسین بن علی علیه السلام.

محمدصادق علی بخشی بازدید : 5 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

 

تحریفات بر دو نوع تقسیم میشوند :

1- تحریفات لفظی 

2- تحریفات معنوی

تحریف لفظی : تحریف لفظی یعنی در لفظ یا در ظاهر یک قضیه یک حادثه تحریف شود این یعنی تحریف لفظی .

تحریف معنوی:

مثلا در یک جمله ممکن است ما از لفظ نه کم کنیم نه زیاد ولی آنجا که میخواهیم توجیه و تفسیر کنیم ، طوری آنرا توجیه و تفسیر کنیم درست بر ضد آن جمله معنی دهد.

اگر بخواهیم حوادث را از لحاظ معنوی تحریف کنیم  . از دو جهت تحریف صورت میگیرد یا از طرف علل و انگیزه و یا از طرف هدف و نتیجه .

مثلا یک مرد به یک زن بی سر پرست کمک میکند و به خانه آنها رفته در پی رفع مشکلاتشان است همسایه ها با خود میگویند این مرد برای ازدواج با این زن به این خانه می آید در صورتی که قصد مرد فقط کمک دادن است . این را میگویند تحریف معنوی.

در حادثه عاشورا که از یک طرف علل و انگیزه هایی دارد و از طرفف دیگر هدف ها و منظور های بزرگ ،ما شیعیان تحریف کردیم،یعنی حسین بن علی علیه السلام یک انگیزه هایی ،یک هدف هایی داشت ولی ما هدف ها و انگیزه های دیگری برایش تراشیدیم .

این همان تحریف معنوی است که خیلی خطر ناک بوده و ما باید از آن بترسیم و از آن جلو گیری کنیم.

محمدصادق علی بخشی بازدید : 3 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

مرحوم حاج میرزا حسین نوری (اعلی الله مقامه) استاد  مرحوم حاج شیخ عباس نوری(ره) کتابی دارد بس با ارزش و گوهرین به نام لولو و مرجان  که ایشان در این کتاب ذکر کرده که بعضی ها گفتند گریستن بر امام حسین علیه السلام اینقدر ثوابش زیاد است که از هر وسیله ای برای این کار میتوان استفاده کرد میگویند : ((هدف وسیله را مباح میکند ))  یعنی هدفت خوب باشد وسیله برای رسیدن به آن هدف هرچه شد،شد . میگویند بر حسین گریه کن به هر صورتی که شد گریه کن. مثلا اگر تعزیه درست کردی و در آن تنبک و شیپور زدی و بر تن مرد لباس زن کردی و و عروسی قاسم درست کردی و حجله عروسی درست کردی اشکال ندارد اگر تو در قیام امام حسین تحریف ایجاد کردی اشکال ندارد فقط مردم را بگریان .

آیا این حرف درست است :

مثلا ادخال سرور در قلب مومن ثواب دارد . ومن بیایم طبق این، در کنار یکی از رفقا غیبت دیگر رفیقم را کرده باشم که رفیقم که در کنار من نشسته است خوشحال شود ادخال سرور  در قلب مومن که اشکال ندارد ثواب هم دارد ولی با غیبت؟ ولی با دروغ؟

پس شراب هم میشود خورد   دروغ هم میشود گفت چون ((هدف وسیله را مباح میکند؟؟؟؟/))

این حرف یک حرف دین خراب کن است ، این حرف حرف شریعت خراب کن است مزخرف است که معلوم نیست کدام آدم از خدا بی خبری این را گفته و در دهان مردم انداخته است.

امام حسین علیه السلام کشته شد تا قوانین سنن و اسلام بالا برود نه اینکه بهانه ای شود تا پا روی این اسلام و قوانینش گذاشته شود . این امام حسینی که ما الآن درست کرده ایم العیاذبالله یک امام حسین اسلام خراب کن است نه امام حسینی که برای اسلام جان خود راداد .

اینجاست که میفهمیم ما داریم بر امام حسینی که خودمان درست کرده ایم گریه میکنیم نه امام حسینی که بود...

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 73
  • بازدید کلی : 255